Розробка програми для навчання основам програмування в середній школі

РОЗРОБКА ПРОГРАМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСНОВАМ ПРОГРАМУВАННЯ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

 

Уроки з інформатики в школі і вузі: яку мову програмування обрати? Наскільки глибоко її вивчати і чи потрібно взагалі у школі вивчати мови програмування? Є думка, що учнів треба знайомити з різними мовами і різними стилями програмування. Думки про те, яку мову краще викладати в школі, різняться: від того, що програмування вивчати не потрібно, а слід просто піднімати комп’ютерну грамотність та освоювати офісні програми, до того, що потрібно вивчати операційні системи і кілька мов програмування різних рівнів абстракції і з різними парадигмами. Це крайні випадки, але золоту середину знайти непросто [1]. У першу чергу, нам потрібно визначити мету. Навчити школярів логічно й алгоритмічно мислити? Познайомити з комп'ютерами на побутовому рівні, щоб школярі вміли користуватися Інтернетом, електронною поштою та текстовими редакторами? Закласти базові знання, необхідні для майбутніх інженерів, математиків, фізиків і фахівців із інформаційних технологій? А може, нам потрібно кожного школяра познайомити з програмуванням як явищем, щоб він уявляв потенціал комп'ютерних систем? [2].

Нами було розглянуто велику кількість програм, що розвивають алгоритмічне мислення. Розглянемо найкращі з них:

1. Scratch розроблений у MIT Media Lab. Це графічна мова програмування для дітей віком від 8 і вище. З моменту випуску в 2007 році на сайті ПО було викладено понад мільйон проектів [3].

2. Alice є 3D програмним середовищем із вільним і відкритим вихідним кодом. Вона створена для навчання студентів основам об'єктно-орієнтованого і подієво-орієнтованого програмування. В цій системі студенти для того, щоб анімувати об'єкт і створити програму, просто перетягують графічні блоки [3].

3. ЛогоМиры – це російська версія програми Micro Worlds, створеної в 1993 році фірмою Logo Computer Systems, Inc. (LCSI). Програма, або, точніше, комп’ютерне середовище Micro Worlds є новим поколінням широко відомої системи Лого, основні ідеї якої були розроблені професором Пейпертом і його колегами в 70-х роках [4].

4. Kodu Game Lab. Kodu – це інтерактивне середовище створення тривимірних ігор, доступне одночасно на Xbox 360 і на ПК [43]. Для розробки гри вам по суті необхідно створити ігровий світ, в якому будуть жити впроваджені вами персонажі, і взаємодіяти за встановленими вами правилами (а також із урахуванням законів фізики). Всередині світу живуть об’єкти – це можуть бути яйцеголові «коду», яблука, дерева, гармати, снаряди і т.д. Об’єкти вже наділені деякими поведінкою – наприклад, гармата, додана в ігровий світ, може раптом сама по собі перекидатися на спину і «посміхатися». Інші дії можете додавати ви – наприклад, при натисканні на «пробіл» можна попросити пушку «вистрілити» снарядом, а при натисненні на стрілки – повернутися [5].

Виходячи з огляду, можна зробити висновок, що всі наявні програми для розвитку алгоритмічного мислення мають недоліки, які не дозволяють їх використати у сільській середні школі. Тому є потреба в розробці програмного засобу для навчання дітей, який буде легко встановити, запустити. Програмний засіб повинен запускатися на будь-якому обладнанні та на будь-якому пристрої. Виходячи з цього, для створення програмного засобу ми будемо використовувати мову програмування Java. Це дозволить розробити програму, яка буде працювати як на комп’ютерах, так і на мобільних пристроях та не потребує багато системних ресурсів.

 

Література:

1. Вотерс, А. 4 системы для обучения детей программированию [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://in-search-of-semantics.blogspot.com/2010/08/4.html.

2. Языки программирования в школе [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikibooks.org/wiki/Языки_программирования_в_школе.

3. Сошников, Д. Как учить маленьких детей программированию? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://blogs.msdn.com/b/sos/archive/2009/12/19/how-to-teach-programming-to-kids.aspx.

4. Лого (язык программирования) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki/Лого-(язык_программирования). – Назва з екрана.

5. Сошников, Д. Microsoft Kodu Game Lab [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://blogs.msdn.com/b/sos/archive/2010/01/15/microsoft-kodu-game-lab-available-on-pc-for-teaching-programming-to-kids.aspx.

 

Джерело: Матеріали V міжнародної Інтернет-конференції

студентів та молодих учених

«Соціальні та інженерні технології:

актуальні проблеми теорії і практики»

(30-31 травня 2013 року)

автор: Чумаченко О.В.

видання: Матеріали V міжнародної Інтернет-конференції студентів та молодих учених «Соціальні та інженерні технології: актуальні проблеми теорії і практики» (30-31 травня 2013 року), час видання: 2013


19/06/2013