Закінчувати 9 або 11 класів?

 

Багато ресурсів, що займаються збором і систематизацією даних, стверджують, що близько сорока тисяч підлітків щомісячно ставлять питання про вступ, але ще більше їх число гадають: коли йти з школи - після 9-го або 11-го класу. Пропоную звернутися до наявного матеріалу, після чого ви точно зможете відповісти собі на питання: коли йти і чому.

Спершу вирішите: чи хочете ви в університет або бажаєте вибрати, скажімо, училище, а потім також за бажання поступити у ВНЗ.

Безумовно, в підлітковому віці хочеться якнайскоріше вирватися з-під батьківського крила, позбавитися від опіки і стати незалежним, у тому числі і у фінансовому плані. Врахуйте, що, не маючи освіти і досвіду роботи, заробляти ви зможете дуже мало, та і не кожен працедавець побажає брати на роботу студента. Можна, звичайно, досить швидко закінчити технікум і відправитися працювати, а є варіант довго і наполегливо гризти граніт науки, після чого вже вирушати створювати записи в трудовій книжці.

 

Отже, давайте все ж назвемо основні плюси відходу після дев'яти класів:

- конкурс в коледж або технікум нижчий;

- вчитися набагато легше, ніж у Внз;

- навчання на два роки коротше, ніж в університеті;

- ви зможете раніше влаштуватися на роботу, на відміну від своїх однолітків, що навчаються в інституті;

- після закінчення технікуму є можливість вчитися заочно і працювати, маючи вже професію;

- навчання в технікумах коштує дешевше.

 

А тепер мінуси:

- знання, отримані в технікумі, поступаються університетській підготовці;

- диплом цінується менше;

- труднощі в працевлаштуванні із-за віку і відсутності досвіду;

- немає можливості підробляти під час навчання.

 

Звичайно, усі плюси і мінуси дуже розпливчаті, адже для кого мінус - це плюс, а плюс - мінус. Усе залежить від конкретної ситуації і людини. Осмілюйтеся, адже тільки ви можете сказати, що для вас краще і прийнятніше.

 

 

АБІТУРІЄНТЕ, НАМ ВАЖЛИВА ТВОЯ ДУМКА!

 

Ольга КАЛЕНСЬКА,

журналіст студентського Медіа-центру

Університету «Україна»

 

«Що посієш, те й пожнеш», – кажуть у народі не випадково. Університет «Україна» щомісяця організовував Дні відкритих дверей (профорієнтаційній роботі в цьому навчальному закладі завжди відводилося важливе місце), і це принесло свої плоди. Проте кожного року вступна кампанія має свої тенденції та особливості. Які саме – про це скажуть АБІТУРІЄНТИ.

 

Юрій, випускник Міжрегіонального вищого професійного училища зв’язку м. Києва (МВПУ):

− Я вступаю в ІНСТИТУТ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, на спеціальність «Комп'ютерні системи та мережі: технічне та експлуатаційне системне обслуговування» (напрям підготовки «Комп'ютерна інженерія») відразу на 3 курс. Це дуже класно, бо ж не втрачаю часу взагалі і буду мати 2 дипломи замість одного.

Університет «Україна», можна сказати, сам прийшов до мене. Просто одного дня працівники цього ВНЗ завітали до нашого технікуму і розповіли про всі принади навчання в університеті з такою рідною назвою. Мені сподобалось усе, про що вони говорили. Очі відразу загорілися. 

Вдома зайшов на сайт Університету «Україна» й ще раз усе перечитав, остаточно переконавшись у тому, що буду вступати саме до цього вищого навчального закладу. Тут уже сьогодні для реалізації студента є величезні можливості, залишається лише додати власного бажання. 

 

Якщо раніше всюди чулися історії про те, що батьки вирішують за своїх дітей, куди їм краще вступати, то зараз спостерігаємо іншу тенденцію, особливо це стосується хлопців. Вони не вірять словам, а самі йдуть, аби побачити все на власні очі й переконатися у тому, що обрано правильний шлях.

 

Владислав, випускник Вищого професійного училища №33:

Я сам прийшов до Університету «Україна», аби провести для себе особисто профорієнтаційну роботу. Сьогодні подав документи в ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ, на спеціальність «Харчові технології». Те, що я побачив і почув тоді, у лютому, коли приїжджав до цього ВНЗ на День відкритих дверей, мені сподобалося. Я вимоглива людина: як до себе, так і до інших, і точно знаю, що мені потрібно.

Думаю, що цей університет зможе задовольнити мої потреби і дати мені додаткові знання та гарну практику. Зокрема, привабила можливість участі у конференціях, що організовуються як на базі Університету «Україна», так і в інших наукових та навчальних закладах, а також поза межами України. Сподіваюся, що випаде нагода «блиснути» своїми знаннями.

Маю намір після здобуття вищої освіти в Університеті «Україна» вступати ще й у Київський національний торговельно-економічний університет, аби отримати другу вищу освіту.

 

Найавторитетнішими ж були й залишаються думки друзів. Саме їхній безпосередній досвід найчастіше стає поштовхом до вибору, часом не самої спеціальності, а ВНЗ.

 

Вікторія, абітурієнтка, закінчила 11 клас: 

− Я хочу здобувати освіту в ІНСТИТУТІ ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ Університету «Україна» за спеціальністю «Облік і аудит». 

Звичайно, у Києві дуже багато ВНЗ, що готують фахівців саме за цим напрямом. Очі розбігаються. Проте, після прочитання в інтернет величезної кількості відгуків про той чи інший вищий навчальний заклад, волосся на голові стало дибки… Найбільше запаморочення викликали ті суми грошей, які «креативні» викладачі/посадовці окремих вишів беруть за оцінку «5». На жаль, ніяка безкоштовна освіта не рятує в нашій країні від хабарництва.

Університет «Україна» рекомендувала мені подруга, їй я довіряю цілковито. Саме вона сказала мені про те, що тут немає корупції. Тому прийшла й подала документи сюди.

Перше, що побачила: привітних людей, які доброзичливо все пояснюють, розказують про всі деталі. Встигла збігати до їдальні – вона така гарна. Та й палатку з водою/кавою/пиріжками на вулиці, біля входу в університет поставили. Це для нас, для абітурієнтів. Приємно!

Сам університет справляє гарне враження. Такий великий і просторий. Новенькі меблі, чисто. Думаю, тут узимку тепло буде навчатися.

 

Цікаво, що найбільш затребуваними виявилися спеціальності ІНСТИТУТУ ФІЛОЛОГІЇ ТА МАСОВИХ КОМУНІКАЦІЙ, а саме «Іноземна філологія та переклад» (зокрема, екзотичні східні мови), «Журналістика»; величезною популярністю (як і в минулі роки) у абітурієнтів користується ІНСТИТУТ ПРАВА ТА СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН, спеціальність «Правознавство». Не відстає й ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ зі своєю найцікавішою спеціальністю «Психологія».

Варто згадати і про ФАКУЛЬТЕТ БІОМЕДИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, який, здається, зовсім несправедливо поки що пасе задніх. Не дивлячись на такий рейтинг, у цілому світі все більше й більше науковців, соціологів приходять до думки, що спеціалісти в галузях «Мікробіологія», «Імунологія» є найнеобхіднішими працівниками. Вступити сьогодні сюди − означає вже завтра опинитися у «Топ 10» найпотрібніших професій світу.

 

Спостерігаємо ще одну тенденцію – все більше школярів не бажають продовжувати навчання у школі і вже після 9 класу вступають до технікумів та коледжів, аби не марнувати такого дорогоцінного часу і здобувати бажаний фах уже з ранньої юності.

2013-го року в КОЛЕДЖІ «ОСВІТА» Університету «Україна» найпопулярнішими спеціальностями серед молоді виявилися: «Організація туристичного обслуговування», «Розробка програмного забезпечення», «Обслуговування комп’ютерних систем і мереж», «Видавнича справа та редагування», «Соціальна робота», «Правознавство».

 

Не марнуй часу! Вступай на навчання в Університет «Україна»!

 


Невеличкі поради для вступників з приводу процесу підготовки до здачі тестів, вступних іспитів тощо


Російський психолог Олександр Пронін розробив спеціальну техніку підготовки до тестування або іншого важливого іспиту, яка діє за принципом 3-4-5. Час до іспиту (рік, місяць, тиждень) ділиться на три рівні частини. У перший період треба пройти всі теми «на трієчку», у другий «на четвірку», а в дні, що залишилися, відшліфувати знайомі теми і прибрати помилки, щоб здати іспит на відмінно.

Англійські психологи-консультанти в книзі «Іспит без стресу» зібрали найкорисніші поради щодо того, як підготуватися до важливого зрізу знань без паніки і зайвих психологічних навантажень. Ось деякі з них:

- Організуйте підготовку до тестування за планом (тижні, дні, години). Складаючи розклад на кожен день занять, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися, які розділи і теми.

- Визначте свої «золоті» години («жайворонок» ви або «сова») і, відповідно, плануйте, в якому темпі будете готуватися в період підйому і спаду активності.

- Підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і таке інше.

- Якщо сідаєте за стіл з метою «трохи зайнятися повторенням», свідомо позбавляйте себе від вагомого стимулу почуття виконаного обов'язку перед собою.

- Запланували займатися, а настрою на навчання немає. Почніть з найцікавішої теми це допоможе увійти в робочу форму.

- Боротися з раптово виниклим почуттям страху перед предметом можна так: різко встаньте, відверніться від столу, зробіть кілька глибоких вдихів і видихів і тільки після цього повертайтеся до роботи.

- Тим, кому не потрібно багато часу на розгойдування, починати підготовку слід із більш важких питань і тем. Якщо ж працездатність зростає поступово, краще не втрачати часу і спочатку швидко повторити більш легкий матеріал.

- За годину занять робіть перерву на 10 хвилин. Після 2-3 годин роботи можна перепочити півгодини, перекусити, а потім позайматися ще 3-4 години і відпочити не менше 2 годин, включаючи обід і прогулянку.

- Відмовтеся від будь-яких стимуляторів: кави, міцного чаю, енергетичних напоїв. Нервова система і без цього перенапружена не варто перевантажувати її ще більше.

 

Бажаємо успіху!!!