Співпраця з Малою Академією Наук

 

Щоденник МАНівського літа:  у зустрічах із науковцями черпаємо нові ідеї! (Білоцерківський інститут економіки і управління, 1-2 липня 2015 року)


ДНІ РАДОСТІ І ДРУЖБИ (Відбулося урочисте відкриття відділення екології та аграрних наук конкурсу-захисту МАН,  09.04.2015)


ТЕМИ КОНКУРСНИХ РОБІТ МАН З БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ-СТАРШОКЛАСНИКІВ 

 

1. Царство грибів, що виростають в Україні. Класифікація грибів. Гриби як компонент харчування. Правила збирання, зберігання, переробки та вживання грибів. Аналіз помилок при культивації, збиранні та приготуванні грибів. Застосування грибів у медицині.

2. Отруйні гриби, які ростуть на території України. Ідентифікація отруйних грибів. Визначення грибних отрут. Перша допомога і лікування постраждалих при отруєнні грибами.

3. Отруйні рослини (рослини - вбивці), що зростають на території України. Отруйні ягоди, листя, квіти. Сезонні особливості. Способи аналізу рослинних отрут. Перша допомога і лікування постраждалих при отруєнні. Сучасні методи діагностики та лікування отруєнь рослинами.

4. Принципи виживання в екстремальних умовах. Лікарські рослини, які ростуть на території України. Види. Класифікація. Правила збору та застосування. Використання лікарських рослин при лікуванні різних хвороб в екстремальних ситуаціях.

5. Принципи виживання в екстремальних умовах (бойові дії, техногенні катастрофи, епідемії). Використання рослин, які ростуть на території України, як джерел живлення. Види. Морфологічні характеристики. Хімічний склад (білки, вуглеводи, жири, вітаміни, мікро- та макроелементи). Розрахунок необхідних калорій. Способи приготування і правила вживання в їжу.

6. Використання комп'ютерного моделювання в судово-медичній експертизі при дослідженнях об'єктів біологічного походження на наявність неорганічних отрут.

7. Створення комп'ютерних моделей виникнення груп ризику в зоні забруднення важкими металами, з урахуванням сезонних і добових ритмів на прикладі районів Києва.

8. Використання нанотехнологічних методів при хіміко-токсикологічних дослідженнях біологічних об'єктів на наявність алкалоїдів тропанового ряду, опійних алкалоїдів, ефедрину, стрихніну і нікотину.

9. Сучасний погляд на старовинні рецепти народної медицини, що використовуються в Україні. Оригінальні склади: відвари, бальзами, мазі, настоянки та ін., їх застосування при різних захворюваннях. Особливості складів ліків у залежності від регіонів України.

10. Рідкісні та зникаючі рослини України.

Лікарські рослини, внесені до Червоної книги України. Питання їх використання в медичній практиці. Народна медицина – джерело нових офіцинальних лікарських засобів.

11. Альтернативна медицина в сучасному суспільстві.

Лікарі - гомеопати, нутриціологи, валеологи – обман чи погляд у майбутнє? Біологічно активні речовини, нутріцевтики, пробіотики, парафармацевтична продукція в Україні і в світі, порівняльні висновки.

12. Комп'ютерні технологічні моделі як альтернатива експериментів над тваринами при вивченні фізіологічних, анатомічних і патологічних процесів в освітньому процесі. Міжнародні програми захисту тварин.

13. Використання хронобіологічних підходів у медикаментозній реабілітації учасників бойових дій у сучасній Україні.

14. Наша земля – наша сила. Вивчення географічних і демографічних особливостей населення країн при агресії на їх територію на прикладі України. Науковий підхід і обґрунтування поведінкових характеристик громадян.

15. «Ефект метелика»: наукове обгрунтування єднання України.

 

Науковий привіт від "Малої Академії наук"

25 березня 2015 року в стінах нашого навчального закладу відбулася незвична наукова конференція «Сучасні аспекти розвитку економіки, права, соціології та психології в контексті досліджень молодих науковців», організаторами якої стали Київський обласний комунальний позашкільний навчальний заклад «Мала академія наук учнівської молоді» та Білоцерківський інститут економіки та управління.

В чому незвичність згаданої конференції? В тому, що у стінах «студентської колиски» перші кроки у світ науки робили учні старших класів загальноосвітніх навчальних закладів Київщини. Юні школярі, які представляли Рокитнянський районний ліцей, Миронівський НВК, Миронівський районний центр дитячої та юнацької творчості, Білоцерківський колегіум, Гребінківську гімназію, підготували досить актуальні та цікаві наукові доповіді, вміло відстоювали свою точку зору та відповідали на питання аудиторії. Під час конференції акцентувалась увага на таких питаннях, як: особливості стосунків між підлітками і батьками, безробіття, емоційні реакції підлітків на стресові ситуації, вплив мультиплікаційних фільмів на виховання дітей дошкільного віку тощо.

Мета конференції – аналіз теоретичних та практичних аспектів економіки, права, соціології та психології в контексті досліджень членів Малої Академії Наук.

Робота конференції проводилась за такими напрямами:

  • Економіка України на шляху соціально-економічних перетворень;
  • Правове регулювання суспільних відносин;
  • Соціально-психологічні проблеми молоді сучасного українського суспільства.

Дякуємо всім організаторам та учасникам наукової конференції. Сподіваємось у недалекому майбутньому побачити юних науковців у лавах студентів БІЕУ.

 

Меньківська Н. С., 

асистент кафедри документознавства 

та інформаційної діяльності 

Білоцерківського інституту економіки та управління 

 

 

Мала академія наук учнівської молоді на базі кафедри правознавства

 

Мала академія наук учнівської молоді – профільний позашкільний навчальний заклад, основним напрямом діяльності якого є дослідницько-експериментальний, що передбачає залучення вихованців (учнів, слухачів) до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також виявлення, розвиток і підтримку обдарованої молоді, створення умов для її творчої реалізації та розширення наукового світогляду, організацію змістовного дозвілля.

 

Головними завданнями Малої академії наук учнівської молоді є:

  • реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
  • виявлення, розвиток і підтримка обдарованої молоді, стимулювання її творчого потенціалу, розвиток наукової та дослідницько-експериментальної діяльності вихованців (учнів, слухачів);
  • створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб учнівської молоді в позашкільній освіті, організації її оздоровлення, дозвілля і відпочинку;
  • задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до її інтересів і здібностей;
  • формування у вихованців (учнів, слухачів) національної самосвідомості, активної громадянської позиції, мотивація здорового способу життя;
  • надання загальноосвітнім навчальним закладам методичної допомоги з питань роботи з обдарованою молоддю;
  • просвітницька діяльність.

 

Мала академія наук учнівської молоді у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433 і власним статутом.

Мала академія наук учнівської молоді на базі кафедри правознавства Горлівського регіонального інституту ВНЗ ВМУРоЛ «Україна» почала функціонувати з вересня 2010 року. Очолює даний структурний підрозділ старший викладач кафедри правознавства Бахмет Сергій Юрійович.

 

Робота учнівської молоді поділена на декілька етапів.

 

1 етап – загальноознайомлювальний

  • Наочна агітація:
  1. Прес-центр – консультування.
  2. Виставки-добірки науково-популярної літератури – ознайомлення з досвідом наукової роботи.
  3. Відкриті засідання клубів за інтересами – обмін думками.
  • Зустріч із викладачами профільних кафедр ВНЗ.
  • Участь у роботі шкільного наукового товариства.
  • Самостійна робота школярів із науковою і науково-популярною літературою.

 

2 етап – підготовчий

  • Визначення теми, об’єкта і предмета дослідження.
  • Збір і систематизація наукових даних.

 

3 етап – безпосередньо дослідницька робота

  • Дослідницька частина роботи.
  • Підготовка наукового реферату і доповіді для конференції.

 

4 етап – конкурс науково-практичних робіт

  • Рецензування наукової роботи.
  • Виконання контрольної роботи.
  • Захист наукової роботи.

 

З часу, коли Україна виборола незалежність, перед державою постало завдання щодо створення сприятливих умов для розвитку творчих здібностей обдарованої молоді.

Своєрідною школою для таких дітей стала Мала академія наук, де учні роблять перші кроки в науці, де забезпечується всебічний розвиток особистості, де формується майбутня науково-технічна еліта нашого суспільства.